Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpracování techniky a metodiky vrhu koulí formou výukového DVD
DRAZDÍKOVÁ, Monika
Bakalářská práce je zpracována teoreticko-didaktickou formou s hlavním cílem vytvoření výukového multimediálního nosiče s tématikou techniky a metodiky vrhu koulí. Hlavními metodami jsou obsahová analýza a syntéza. Analytická část je směřována na základní vymezení atletických disciplín, nástin historie a vymezení atletických pravidel pro vrh koulí. Syntetická část je zaměřena na metodiku a techniku vrhu koulí, průpravná cvičení, kompenzační cviky a na posilovací cviky pro vrhače. Obsahem jsou i základy tréninku vrhu koulí, roční tréninkový plán s příkladem tréninkové jednotky a také regenerace, výživa a pitný režim. Za stěžejní lze považovat metodickou řadu vrhu koulí. Zpracované instruktážní DVD může v praxi fungovat jako metodologická pomůcka pro studenty středních a vysokých škol. Cílem bakalářské práce je zpracování techniky a metodiky vrhu koulí formou výukového multimediálního nosiče (DVD).
Didaktika výuky sjezdového lyžování osob s amputací dolní končetiny
Hruša, Filip ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Didaktika výuky sjezdového lyžování osob s amputací dolní končetiny. Cíl: Ověřit navrženou metodickou řadu při výcviku lyžařů s amputací dolních končetin. Metody: Práce je teoreticko-empirického charakteru, jedná se o observačně- explanatorní případovou studii aplikovanou na pět probandů, tři probandy s jednostrannou podkolenní amputací, jednoho amputovaného nad kolenem a jednoho probanda s oboustrannou amputací. Výběr probandů proběhl metodou záměrného výběru. Na základě naší empirie proběhne testování probandů před a po výcviku naší metodické řady navržené v bakalářské práci, obohacené o speciální průpravná cvičení. Výsledky: Celkově se proband J.V. zlepšil o 51 bodů a T.F. o 46 bodů. Zatímco dva zkušenější lyžaři P.Š. o 37 bodů a A.B. o 29 bodů. Proband A.B., který má jednostrannou nadkolenní amputaci, je zároveň nejzkušenějším lyžařem. Zlepšil se celkově o dvacet devět bodů, při nejvyšší dovednostní úrovni z celého souboru probandů. Samostatnou kapitolu v našem souboru tvořil lyžař s oboustrannou amputací, u kterého došlo k nejmenšímu zlepšení na nejnižší dovednostní úrovni. Takto postižený lyžař je v neporovnatelně složitější situaci. Závěr: V naší diplomové práci jsme zjistili, že se náš metodický systém osvědčil a doufáme, že bude nápomocen při výuce všech lyžařů s amputací dolních...
Vytvoření metodické řady cvičení pro specializaci libero ve volejbalu
Dostálová, Veronika ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
V diplomové práci se věnuji vytvoření metodické řady cvičení pro specializaci libero ve volejbalu. Cvičení se zaměřují na trénink herních činností, které libero používá v utkání - přihrávka, vybírání, nahrávka a vykrývání. V popisu jednotlivých herních činností kladu vždy důraz na klíčové momenty nácviku. První část se zaměřuje na seznámení čtenářů s teoretickými východisky volejbalu. Hlavní důraz věnuji podrobnému popisu a rozboru klíčových herních činností libera, kterými jsou přihrávka, vybírání, nahrávka a vykrývání. Druhá část diplomové práce se skládá z vytvořené metodické řady cvičení pro specializaci libero. Cvičení jsou rozdělena do čtyř částí, podle jednotlivých herních činností. Cvičení zobrazují kinogramy - tedy rozfázované záběry z videa, které jsou slovně popsány. Přílohou diplomové práce je video s kompletní řadou herních cvičení opatřené komentářem. Klíčová slova: libero, metodická řada, přihrávka, nahrávka, vybírání, vykrývání
Didaktika výuky sjezdového lyžování osob s amputací dolní končetiny
Hruša, Filip ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Didaktika výuky sjezdového lyžování osob s amputací dolní končetiny. Cíl: Ověřit navrženou metodickou řadu při výcviku lyžařů s amputací dolních končetin. Metody: Práce je teoreticko-empirického charakteru, jedná se o observačně- explanatorní případovou studii aplikovanou na pět probandů, tři probandy s jednostrannou podkolenní amputací, jednoho amputovaného nad kolenem a jednoho probanda s oboustrannou amputací. Výběr probandů proběhl metodou záměrného výběru. Na základě naší empirie proběhne testování probandů před a po výcviku naší metodické řady navržené v bakalářské práci, obohacené o speciální průpravná cvičení. Výsledky: Celkově se proband J.V. zlepšil o 51 bodů a T.F. o 46 bodů. Zatímco dva zkušenější lyžaři P.Š. o 37 bodů a A.B. o 29 bodů. Proband A.B., který má jednostrannou nadkolenní amputaci, je zároveň nejzkušenějším lyžařem. Zlepšil se celkově o dvacet devět bodů, při nejvyšší dovednostní úrovni z celého souboru probandů. Samostatnou kapitolu v našem souboru tvořil lyžař s oboustrannou amputací, u kterého došlo k nejmenšímu zlepšení na nejnižší dovednostní úrovni. Takto postižený lyžař je v neporovnatelně složitější situaci. Závěr: V naší diplomové práci jsme zjistili, že se náš metodický systém osvědčil a doufáme, že bude nápomocen při výuce všech lyžařů s amputací dolních...
Práce s texturou v experimentálních výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ
MÍKOVÁ, Tereza
Předkládaná teoreticko-projektová práce se zabývá povrchovými kvalitami objektů ve výtvarné tvorbě a jejich využitím v předmětu výtvarná výchova. Teoretická část se zaměřuje na obecný vhled do problematiky a předkládá konkrétní příklady práce s texturou ve volné, užité a architektonické tvorbě. Dále analyzuje několik příkladů lekcí z oborových didaktik zaměřených na využití textury ve výtvarných činnostech. Projektová část této práce rozpracovává sedm logicky návazných lekcí výtvarné výchovy, řešících téma textury formou experimentálních činností vhodných pro 1. stupeň základních škol.
Vytvoření a ověření metodické řady výuky snowboardingu pro 1. stupeň ZŠ
STEJSKALOVÁ, Monika
Úkolem diplomové práce bylo vytvořit posloupnost snowboardových cvičení pro 1. stupeň základní školy, která byla následně ověřena v praxi. Jednalo se o žáky ve věku od 6 10 let Základní školy T. G. Masaryka Vimperk. Pro sestavení a ověření metodické řady byla uskutečněna dvě zimní soustředění. První pětidenní zimní soustředění probíhalo v prosinci 2017 s dětmi od 2. do 5. třídy. Druhé pětidenní soustředění bylo realizováno v lednu 2018 s žáky 1. třídy. Obě skupiny byly vedeny stejným způsobem. První den byla použita cvičení pro seznámení se snowboardem, ostatní dny výuky byly uskutečněny na sjezdovce. Na konci soustředění byli všichni žáci schopni projet plynule smýkaný oblouk. Řezané oblouky projeté po frontsidové hraně zvládlo 58% dětí a po backsidové hraně 42%. Hlavním přínosem diplomové práce je sestavená posloupnost cvičení, kterou mohou trenéři a učitelé použít při výuce snowboardingu.
Vytvoření metodické řady cvičení pro specializaci libero ve volejbalu
Dostálová, Veronika ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
V diplomové práci se věnuji vytvoření metodické řady cvičení pro specializaci libero ve volejbalu. Cvičení se zaměřují na trénink herních činností, které libero používá v utkání - přihrávka, vybírání, nahrávka a vykrývání. V popisu jednotlivých herních činností kladu vždy důraz na klíčové momenty nácviku. První část se zaměřuje na seznámení čtenářů s teoretickými východisky volejbalu. Hlavní důraz věnuji podrobnému popisu a rozboru klíčových herních činností libera, kterými jsou přihrávka, vybírání, nahrávka a vykrývání. Druhá část diplomové práce se skládá z vytvořené metodické řady cvičení pro specializaci libero. Cvičení jsou rozdělena do čtyř částí, podle jednotlivých herních činností. Cvičení zobrazují kinogramy - tedy rozfázované záběry z videa, které jsou slovně popsány. Přílohou diplomové práce je video s kompletní řadou herních cvičení opatřené komentářem. Klíčová slova: libero, metodická řada, přihrávka, nahrávka, vybírání, vykrývání
Cestou dramatické výchovy (nejen) k výtvarnému cíli
Osvaldová, Božena ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Diplomová práce se věnuje především hledání pedagogické cesty k výtvarné dramatice. Autorka popisuje své vlastní hledání a přiklání se k variantě dramatických aktivit coby cestě k výtvarné výpovědi. V první části diplomové práce jsou popsána dosavadní teoretická poznání dotýkající se osobní zkušenosti učitelky, ale i širší rozhled po poli výtvarné dramatiky vůbec. Jsou zde popsána strukturální východiska výtvarné dramatiky, která byla zároveň ověřována v praxi. Jsou zde naznačeny též další možné cesty výtvarné dramatiky, které by měly zároveň rezonovat v povědomí o oboru. Druhá část je pak věnována především čtyřem výtvarně dramatickým celkům, které autorka DP vyučovala a prožila se svými žáky na Základní umělecké škole Klementa Slavického v Praze 5 – Radotíně. Je zde zaznamenán postup práce krok po kroku a v závěru každého dílčího úkolu je zahrnuta i menší reflexe. Větší reflexe pak také následuje po každém ze čtyř výtvarně dramatických celků. Z uvedených čtyř celků je také vidět, jak se celkově posouval náhled autorky na pedagogickou práci. S každým dalším výtvarně pedagogickým celkem se nejen rozšířila paleta výtvarných i dramatických metod, ale celkově prohloubil vhled do tématu jak konkrétního projektu, tak i celkově do tématu výtvarné dramatiky. U některých úkolů je přiřazeno několik konkrétních výtvarných výstupů v podobě fotodokumentace, které z práce vznikly.
Využití artefiletiky na Střední škole zahradnické
ROHLENOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou, která představuje jednu z možných metod dosahování cílů ve výtvarné práci na Střední škole zahradnické v Litomyšli. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky artefiletiky, které jsou následně využity v druhé, a to hlavní, praktické části. Tato část se zabývá záznamem a výkladem metodické řady na jednotné téma.
Grafické výtvarné techniky v mateřské škole
SCHERLINGOVÁ, Alena
Tématem bakalářské práce je využití grafických výtvarných technik v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na vývoj grafiky a její nejvýznamnější tvůrce ve světovém a českém výtvarném umění. V další části jsou popsány základní grafické a přípravné grafické techniky a jejich možnosti využití ve výtvarné výchově v mateřské škole. Praktická část bakalářské práce obsahuje konkrétní témata a postupy jednotlivých předgrafických a grafických technik vhodných pro děti předškolního věku. Součástí praktické části je fotodokumentace výtvarných prací dětí z mateřské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.